15 jaar
Volg ons op sociale media

Het nut van Whitepapers

Geplaatst op 27 maart 2017 om 10:05

In de wereld van B2B worden content en kennisdeling steeds belangrijker. Bedrijven kiezen voor Thought Leadership als marketingstrategie. Ze willen expert zijn binnen een bepaald vakgebied en ook als zodanig erkend worden. Met Thought Leadership streeft een bedrijf ernaar een autoriteit te zijn. Het schrijven en uitgeven van goede whitepapers kan hier zeker aan bijdragen. Het helpt u dichterbij de rol van expert én het levert ook nog eens leads op.

Met whitepapers geeft u gratis kennis weg in ruil voor contactgegevens. De personen die de whitepaper downloaden zijn nieuwe (potentiële) klanten. Ze hebben althans interesse in het onderwerp waar u over schrijft. In de volgende fase is het belangrijk om met een doordacht plan te proberen deze nieuwe e-mailadressen om te zetten naar waardevolle leads. U kunt bijvoorbeeld e-mailmarketing inzetten en de geïnteresseerden van meer relevante en prikkelende informatie voorzien. Meer over het opvolgen van leads leest u in dit artikel.

Indeling whitepaper

Maar waar moet u nu precies op letten bij het schrijven van een whitepaper? Hoe kan deze het beste worden ingedeeld en welke tekststructuur houdt u aan? Dit delen de experts van ICTWaarborg-partner Webstijl in hun rubriek in het ICTWaarborg Kenniscentrum

Het Kenniscentrum is enkel toegankelijk voor ICTWaarborg-deelnemers. In het Kenniscentrum delen wij kennis via interessante achtergrondartikelen met onze deelnemers. Wilt u ook van deze en meer voordelen profiteren? Lees dan hier meer over het ICTWaarborg-deelnemerschap.

Meer nieuws & blogs, maart 2017

Onze evenementen

Als speler in de ICT-branche wilt u natuurlijk ook een rol spelen en in contact komen met andere belangrijke bedrijven in de sector. Daarom organiseert ICTWaarborg regelmatig leuke en leerzame events.

Post- en vestigingsadres

Tasveld 1A
3417 XS Montfoort

Telefoon en e-mail

088 - 77 300 73