Cloud ondersteunt bij samenwerking

Geplaatst op 7 april 2017 om 09:35

Als het aan de sprekers van het cloud computing-evenement met dean one ligt, dan draait cloud om betere manieren van communiceren en samenwerken. Aanwezigen tijdens deze middag op donderdag 6 april ontdekten dan ook de vele mogelijkheden en verkoopkansen bij cloud computing.

De cloud computing-middag werd op donderdag 6 april georganiseerd voor ICTWaarborg-deelnemers en geïnteresseerde partijen die nog niet bij ICTWaarborg waren aangesloten. Partner dean one verwelkomde de bezoekers in hun kantoor in Amstelveen. De middag werd afgetrapt met een sessie van GO! Ambassadeur Dave Faber. Hij legde uit hoe belangrijk klantcontact binnen dit nieuwste partnerprogramma van de zakelijke provider voor vaste telefonie, mobiele telefonie en internet. Met GO! wil dean one haar partners helpen om nog meer kansen te creëren. Het bestaat uit een portal die eenvoudig is te gebruiken en waarmee de partner meer inzicht kan verkrijgen in zijn business. Naast klantcontact staan eerlijkheid en ‘staan waar we voor staan’ volgens Faber voorop binnen GO!.

Deze sessie werd aangevuld door Ramon Braaf, accountmanager bij Lydis. Hij vertelde over de vergaande samenwerking tussen de distributeur en leverancier van VoIP-telefoons Yealink. Neem je de producten van Yealink af, dan krijg je meer dan alleen een toestel, volgens Braaf. “Je krijgt het totaalpakket.” 

Slimme manieren van samenwerken

Na een korte pauze nam Kaythlin Das, partner accountmanager bij Dropbox, het woord. Zij vertelde meer over Dropbox for Business en legde uit dat het hierbij voornamelijk draait om een makkelijkere manier voor samenwerking te realiseren. “Het is misschien niet de oplossing wanneer je een goedkope oplossing wil hebben voor gedeelde dataopslag, maar wanneer je klant nadenkt over slimme manieren om samen te werken, dan is Dropbox de oplossing.” Ook ging ze verder in op de manier waarop Dropbox zorgt voor beveiliging tegen cyberaanvallen.

Tips & Tricks

Hierna kwam SuitIT-eigenaar, Otto Lodewijk aan het woord. SuitIT is deelnemer van ICTWaarborg en Lodewijk was daarom gevraagd om zijn ervaringen met cloud computing te delen met vakgenoten. Dit deed hij via een enthousiaste sessie, waarin hij uitlegde hoe SuitIT zelf aan de slag is gegaan en wat hij hierbinnen als successen heeft gesignaleerd. Wat hem het meest is opgevallen, is dat IT’ers in de schoolbanken vooral erg veel leren over slechts 10% van wat er bij een bedrijf komt kijken, namelijk de techniek. De overige 90% toegespitst op toepassen van die kennis, ‘beredeneren hoe bedrijven denken’, wordt nauwelijks behandeld. Dit leidt tot een gap tussen mens en techniek. Zijn belangrijkste tips haakten daar daarom op in:

  • Zorg dat je partner van je klant wordt. Denk met hen mee en ga verder dan de klant verwacht.
  • Let op de menselijke maat. Vraag de klant eens wat op dit moment hun grootste uitdaging op groeigebied is. De klant weert vaak niet wat er allemaal mogelijk is, maar IT kan zeker ondersteunen bij de strategische vooruitgang.
  • Techniek die werkt. Zoek hierbij de balans tussen standaard- en maatwerkoplossingen.
  • Stop met uurtje factuurtje, maar laat jezelf in plaats daarvan betalen voor de kennis die je hebt en voor de dienstverlening.
  • Out of the Box-oplossingen . Maak optimaal gebruik van de beschikbare middelen die je hebt.

Ter afsluiting van het evenement vertelde ICTWaarborg over het initiatief dat is opgezet voor continuïteit bij clouddiensten: de Continuïteitsregeling. Daarna was het tijd voor de borrel. Onder het genot van een hapje en drankje praatten de bezoekers na over de middag.

Wij bedanken dean one voor het organiseren van dit evenement en wensen de bezoekers veel succes met cloud in de toekomst!

Wil je terugblikken op deze dag? Hier vind je de foto’s

Meer nieuws, april 2017